WOW!! 8 Bisnis Kedai Kopi Terpopuler di Indonesia versi Instagram

Discussion in 'Internet Marketing' started by samualadiyoso, Mar 24, 2019.

  1. samualadiyoso

    samualadiyoso Member

    Joined:
    Oct 12, 2018
    Messages:
    38
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Kandungan pada Instagram sering digunakan sebagai rujukan oleh masyarakat bandar, terutama generasi milenium. Bermula dari fesyen, gaya hidup, kosmetik, dan lain-lain. Termasuk tempat makan dan hangout.

    Satu jenis kandungan yang menarik perhatian generasi muda di Instagram adalah kandungan perniagaan kedai kopi semasa. Populariti kopi sebagai minuman yang tepat ketika bergaul dengan kawan-kawan dan pencinta kopi yang semakin meningkat menjadikan perniagaan kedai kopi di Indonesia berkembang pesat.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Budaya minum kopi di kalangan orang muda adalah lebih menarik apabila ahli perniagaan kedai kopi bermain di Instagram memperkenalkan produk kopi mereka dengan gambar yang menarik. Hangout sejuk dan minuman yang lazat, yang tidak berminat?

    Kedai Kopi Terpopuler di Indonesia versi Instagram

    Daripada banyak kedai kopi sekarang di Instagram, Maxmanroe.com telah memilih beberapa yang paling popular sekarang. Berikut adalah beberapa kedai kopi terkini Instagram yang telah menarik perhatian Instagrammers di Indonesia:

    1. Kafe Bata
    Untuk golongan muda yang akan dan menikmati percutian atau menginap di Jogja, cuba melawat Brick Cafe. Dengan akaun IG @ cafebrickjogja, Brick Cafe adalah salah satu tempat hangat di Yogyakarta, terutama mereka yang suka suasana Eropah.

    2. Kopi Otten
    Nama Otten Coffe @ottencoffee pastinya tidak asing dengan pencinta kopi di Indonesia. Perniagaan kedai kopi ini menawarkan pengalaman lengkap, iaitu seni dan sains di sebalik secawan kopi.

    Misi Otten Coffe juga cukup unik, yaitu #Mengopikan Indonesia. Di Otten Coffe, anda boleh melihat dan mencuba secara langsung cara membancuh kopi yang betul, secara manual dan menggunakan mesin.

    3. Daerah 7 Kopi & Co
    Perniagaan kedai kopi ini boleh didapati di Instagram dengan akaun @ district7.coffee. Kopi District7 terkenal dengan 3 jenis minuman kopi, iaitu Kopi asli-7 atau kopi susu, Kopi kopi Ireland Blue yang mempunyai campuran rum dan aroma krim; dan Pink Punch yang terbuat dari soursop segar.

    Selain minuman kopi unik, kopi District7 juga mempunyai menu makanan yang tidak kurang menarik dengan makanan mahal. Masakan lazat yang digabungkan dengan tempat yang selesa adalah kombinasi yang boleh anda dapatkan di kopi District7.

    4. Klinik Kopi
    Klinik Kopi klinikopi boleh ditemui di Sleman, Yogyakarta. Reka bentuk kedai kopi ini agak mudah tetapi unik dengan gambar-gambar yang menarik dari sejarah kopi.

    Klinik Kopi menawarkan pelbagai pilihan kopi dengan harga yang sangat berpatutan. Dengan Rp 15,000, anda dapat menikmati kopi dengan kisah perjalanan biji kopi yang anda minum.

    5. Hidupkan satu salinan
    Perniagaan kedai kopi ini bermula sejak April 2017. Sehidup Sekopi @sehidupsekopi bekerjasama dengan emNTWRK untuk mengadakan sesi perkongsian mingguan yang memberi tumpuan kepada pembangunan kreatif untuk para pekerja.

    [​IMG]

    Sehidup Sekopi memberikan nama unik kepada varian kopi dan makanan yang mereka jual. Sebahagian daripada mereka; Es Kopi Gebetan, Kekasih Ais Kopi, Menipu Kopi Ais, dan Es Kopi Mantan.

    Sekarang di atas, ada beberapa kedai kopi yang paling popular di Indonesia oleh Instagram. Mungkin terdapat banyak lagi kedai kopi lain yang telah terlepas, tetapi dengan melihat beberapa jenama perniagaan kopi yang disebutkan di atas, kita tahu potensi perniagaan kopi di Indonesia masih sangat lezat dan menjanjikan.
     
  2. ais elkiram

    ais elkiram Well-Known Member

    Joined:
    Feb 10, 2015
    Messages:
    1,296
    Likes Received:
    220
    Trophy Points:
    63
    Saya memang suka minum kopi, tapi nggak kekasih jua :D:D (Pede)
     
  3. ais elkiram

    ais elkiram Well-Known Member

    Joined:
    Feb 10, 2015
    Messages:
    1,296
    Likes Received:
    220
    Trophy Points:
    63
    *kaget4*.... Astaga...
     
  4. Dimas Prasetiyo

    Dimas Prasetiyo Member

    Joined:
    Jun 2, 2015
    Messages:
    646
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    28
    pencinta kopi,,,memang luar biasa
     
Loading...

Share This Page